Strategy, Market Research and Consulting - 4EM3DFM7
A+Augmenter la taille du texteA-Réduire la taille du texteImprimer le documentEnvoyer cette page par mail
Goals
The outcomes of these courses are :
*discover the work and industrial environnement taking into account of economics and social affairs
*understand the objectives of business and project management
Content This set of courses is composed with project and business management
Tests Session normale / First session:
- Note 1 (N1) / Mark 1 : diagnostic financier / financial analysis
- 100 % évaluation non rattrapable (EN) : 50% dossier professionnel (soutenance orale)+ 50% QCM de contrôle de la compréhension des connaissances (durée 30 minutes - documents écrits et calculatrice autorisés) / 50% professional file (oral presentation) + 50% MCQ of 30 minutes (written documents and calculators allowed)
Session normale en distanciel / Remote first session : 50% QCM en ligne + 50% dossier professionnel / 50% online MCQ + 50% professional file
Note 2 / Mark 2 (N2) : marketing - 100% distanciel / 100% remote - Evaluation non rattrapable (EN) / EN assessment
Etudes de cas incluant des présentations orales (50% de la note) et dossier professionnel d'étude d'un business plan (50% de la note) / Case studies including oral presentations (50%) and professionnal business plan (50%)
Si bascule en présentiel : modalités d'évaluation identiques / If face-to-face teaching: same assessment procedures.
Session de rattrapage diagnostic financier / Second session on financial analysis
Note 1 / Mark 1 (N1) : DM, qui remplace la note de EN / Homework that replaces the EN mark.
MARKETING :
Enseignement 100% Distanciel / 100% remote teaching - NOTE FINALE (100%) / FINALE GRADE (100%)= 50% NOTE AU PROJET PAR EQUIPE / TEAM PROJECT MARK (dossier professionnel : lettre + soutenance / professionnal file: letter + oral presentation)+ 50% EVALUATION NON RATTRAPABLE / EN assessment.
DEuxième session : Note de dossier, DM, qui remplace la note de EN
Second session : file mark, homework, which replaces the EN mark.
N1 100% (choix du parcours Gestion Financière) ou N2 100% (Contrôle continu si choix du parcours marketing)
Rattrapage marketing : DM, note de synthèse sur une question de cours et exemple d'entreprise.
Additional Information Course ID : 4EM3DFM7
Course language(s): 
You can find this course among all other courses.
A+Augmenter la taille du texteA-Réduire la taille du texteImprimer le documentEnvoyer cette page par mail
Date of update July 20, 2023