Aller au menu Aller au contenu
Une formation multidisciplinaire
L'école d'ingénieurs pour l'énergie, l'eau et l'environnement
Une formation multidisciplinaire

> Formation > Cursus ingénieurs

Boost'English - 3EU2BOO9

A+Augmenter la taille du texteA-Réduire la taille du texteImprimer le documentEnvoyer cette page par mail cet article Facebook Twitter Linked In
  • Volumes horaires

    • CM : -
    • TD : 24.0
    • TP : -
    • Projet : -
    • Stage : -
    • DS : -
    Crédits ECTS : 0.0
  • Responsables : Sophie BELANGER

Objectifs

This hybrid course is designed to help students:

  • communicate in English with more ease
  • improve their knowledge of the language (general and professional)
  • build their self confidence using the English language
  • improve their oral and written communication skills in various academic and professional situations

Contenu

In this hybrid course students are working both online and in groups.

Students are given opportunities to use ENGLISH in a variety of practical situations adapted to their personal needs and objectives.

The content of the course is adapted to the group and to the individual needs of the students. It is presented by the teacher and discussed at the beginning of the semester.

Prérequis

None

Contrôles des connaissances

Contrôle continu (CC) / Continuous assessment (CC), no resit for this course.
The Boost'English continuous assessment is taken into account in the regular English course grade of the student.

CC 100%

Semestre 6 : L'examen existe uniquement en anglais FR

Calendrier

Le cours est programmé dans ces filières :

cf. l'emploi du temps 2022/2023

Informations complémentaires

Code de l'enseignement : 3EU2BOO9
Langue(s) d'enseignement : FR FR

Vous pouvez retrouver ce cours dans la liste de tous les cours.

Bibliographie

All Boost'English course material is available on the CHAMILO platform.

A+Augmenter la taille du texteA-Réduire la taille du texteImprimer le documentEnvoyer cette page par mail cet article Facebook Twitter Linked In

mise à jour le 6 juin 2019

Université Grenoble Alpes